کد خبر: ۳۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات یک گام هوشمند برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، است.
زیست بوم: انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات یک گام هوشمند برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، است.

سبزیجات غیر نشاسته‌ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. در ادامه سبزی‌های مفید به دیابتی‌های نوع دو معرفی شده است:

گل کلم
این نوع سبزی سرشار از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است. به‌علاوه مصرف روزانه ۱۲۲ گرم از این سبزی در روز تا ۱۴ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.
گزینه‌هایی برای حفظ تعادل قند خون
کلم بروکلی
علاوه بر اینکه کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از ویتامین‌های A، C و K، فیبر و آهن است.

 اسفناج
این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین K است. محققان حتی اعلام کرده‌اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

 گوجه‌فرنگی
حاوی ویتامین C و یک منبع عالی از ویتامین A و پتاسیم محسوب می‌شود. گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات و... محافظت ایجاد می‌کند ضمن اینکه برای دیابتی‌ها یک خوراکی کم کربوهیدرات است.
مطالب مرتبط
برچسب ها: تعادل قندخون ، گل کلم
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین