کد خبر: ۳۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
یک جهانگر ایرانی که تاکنون به ۹۰ کشور جهان سفر کرده است برای معرفی بهتر و بیشتر جذابیت‌های ایران به دنیا پیشنهادی به دولتی‌ها ارائه کرد.
زیست بوم- گردشگری: حسین عبداللهی با تشریح استفاده از فضای مجازی برای ارتقاء حوزه گردشگری که با تولید محتوا طی سفر‌ها صورت می‌پذیرد، به برخی از تجارب خود گریزی زد و اظهار داشت: مثلا یک زمانی که در آمریکای جنوبی بودم با مسافرانی آشنا شدم که وقتی فهمیدند من ایرانی هستم، عنوان کردند که می‌خواهند در سفر بعدی به ایران بیایند و وقتی زمینه آشنایی آنها را سوال کردم گفتند که یک فرانسوی یک ماه در ایران اقامت و سفر کرده بود و در فیس‌بوک مطالب بسیار جالبی از ایران نوشته بود و این مسئله باعث انگیزه سفر انها به ایران شده است.

پیشنهاد یک مارکوپولوی وطنی به دولتی‌ها برای معرفی بیشتر ایران به جهان

وی با توضیح اهمیت بلاگرهای سفر یا همان Travel Blogers که در شناخت مقاصد گردشگری بسیار مهم هستند و جزئیات سفرهایشان را در فضاهای مجازی و وبلاگ‌ها به اشتراک می‌گذارند، گفت: خوشبختانه همین مسافران خارجی که تجارب سفرهای خود را به اشتراک می‌گذارند باعث شدند تا به نوعی موضوع ایران هراسی نسبت به سال‌های قبل کمر‌نگ‌تر شود و این کار نه توسط دولت‌ها بلکه با کمک شبکه‌های مجازی محقق شده است.

عبداللهی به عنوان یکی از جهانگردان معروف ایرانی که تاکنون به 90 کشور جهان سفر کرده است، در پیشنهادی عنوان کرد: دولت‌ها طبق تقویم هر ساله خود در نمایشگاه‌های متعدد بین‌المللی حوزه گردشگری شرکت می‌کنند ولی باید پرسید چه مقدار این حضور در نمایشگاه بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران مفید بوده است. درحالیکه اگر ما بیاییم و بلاگرهای حرفه‌ای دنیا به زبان‌های مختلف چینی و یا کشورهای دیگر را دعوت کنیم و هزینه‌های آنها را نیز پرداخت کرده و آنها برای گردشگری ما تبلیغ کنند، تاثیر بیشتری خواهد داشت، زیرا مطالب آنها تا سال‌های سال در فضای مجازی و اینترنت ماندگار می‌ماند.


منبع: تسنیم
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین